افزایش آمار مراجعان مبتلا به کرونا در تهران ، اجرای آزمایشی طرح ترافیک از فردا

به گزارش گیگابلاگ، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه آمار مراجعان مبتلا به کرونا در شهر تهران رو به افزایش است، گفت: قطعا موج جدیدی از کرونا که در تهران شکل می گیرد، مربوط به سفر های غیرضروری است.

افزایش آمار مراجعان مبتلا به کرونا در تهران ، اجرای آزمایشی طرح ترافیک از فردا

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به شرایط همه گیری کرونا در تهران، اظهار کرد: استمرار اینکه بیماری کووید 19 هنوز در پیک اول و یا در مرحله شکل گیری پیک دوم قرار گرفته است، مستلزم آنالیز همه گیر شناسی و فرصت مناسب برای تحلیل است.

وی با تأکید بر اینکه آمار بار مراجعان مبتلابه کرونا در شهر تهران روبه افزایش است، گفت: در 24 ساعتی که گذشت میزان مراجعان سرپایی در حوزه درمان بالغ بر 7.9 دهم درصد رشد داشته است؛ همچنین افزایش 10.1 دهم درصدی مراجعان به حوزه بهداشت و درمان در مقایسه با روز های گذشته نشان از افزایش بار بیماری کرونا دارد.

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه سفر یکی از عوامل اصلی ابتلا به ویروس کووید 19 است، گفت: آنالیز مبتلایان جدید نشان می دهد که 60 درصد این افراد در 10 روز گذشته سابقه سفر به دیگر استان ها را داشته اند.

زالی گفت: قطعا موج جدیدی از کرونا که در تهران شکل می گیرد مربوط به سفر های غیرضروری است.

وی با تأکید بر اینکه سفر های بین استانی به صورت جدی می تواند خطرآفرین باشد، گفت: قطعا مسافرت های غیرضروری فرایند کنترل بار بیماری کرونا را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، استفاده از ماسک را در تردد های بین شهری خصوصا برای افرادی که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می نمایند، ضروری برشمرد و شرح داد: عدم استفاده حتی تعداد کمی از شهفرایندان از ماسک می تواند به میزان قابل توجهی بار بیماری کرونا را افزایش دهد.

زالی از اجرای آزمایشی طرح ترافیک در تهران از فردا اطلاع داد و گفت: این طرح به صورت آزمایش اجرا و تحلیل خواهد شد و در صورت ایجاد تغییرات شگرف در زمینه گسترش بار بیماری کرونا با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، در خصوص بازنگری آن تصمیمات جدید اتخاذ می گردد.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 4867

به "افزایش آمار مراجعان مبتلا به کرونا در تهران ، اجرای آزمایشی طرح ترافیک از فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش آمار مراجعان مبتلا به کرونا در تهران ، اجرای آزمایشی طرح ترافیک از فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید