باتری با عمر 16 سال ساخته شد

به گزارش گیگابلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، طبق گزارشی جدید شرکت CATL ادعا می کند سلول باتری جدیدی ساخته که عمر آن 16 سال است و می تواند شارژ لازم را برای طی مسافت 2 میلیون کیلومتر(1.24 میلیون مایل) تامین کند. این درحالی است که به طور متوسط رانندگان آمریکایی سالانه 14هزار مایل با خودرو طی می کنند.

باتری با عمر 16 سال ساخته شد

این در حالی است که بیشتر خودروسازان فقط تضمین می کنند عمر باتری 60 تا 150 هزار مایل است که معادل 3تا8 سال به حساب می آید. بنابراین ساخت باتری با ظرفیت بیش از یک میلیون مایل دستاورد بزرگی به حساب می آید.

شرکت CATL که بزرگترین تولید کننده باتری خودروهای برقی است، هنوز هیچ اطلاعاتی را درباره مهندسی چنین سلولی منتشر نکرده اما به گفته زنگ یوکون مدیر ارشد اجرایی شرکت، الون ماسک برای بازدید از این باتری به چین سفر کرده بوده است.

مدیر ارشد اجرایی تسلا تصمیم گرفته تا باتری های جدید را در خودروهای آینده مدل 3 این شرکت نصب کند. این خودروها در کارخانه ای واقع در شانگهای ساخته می شوند. تسلا قبلا برای تامین باتری به پاناسونیک و ال جی اتکا داشت.

به گفته زنگ قیمت این خودروها 10 درصد بالاتر از باتری های معمولی تولید شده در همین شرکت است.

باتری ها گرانقیمت ترین قطعه خودروهای برقی هستند. هرچند باتری جدید به طور حتم گرانتر از باتری های عادی خواهد بود، اما این واقعیت که نیاز به تعویض آن نیست یا حتی می توان آن را در خودروی آینده نیز استفاده کرد، انگیزشی برای خرید آن به حساب می آید.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 4408

به "باتری با عمر 16 سال ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری با عمر 16 سال ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید