تقویت گروه های مخالف ترامپ در حزب جمهوری خواه آمریکا

به گزارش گیگابلاگ، یکی از ثروتمندان حزب جمهوری خواه آمریکا که به گروه های مخالف ترامپ با هدف شکست وی در انتخابات پیش رو کمک مالی می کند گفته با وجود اینکه حامی برخی اقدامات اوست، اما نمی تواند یک دروغگو را تحمل کند.

تقویت گروه های مخالف ترامپ در حزب جمهوری خواه آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، در حالی که تنها 102 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برخی نظر سنجی ها و گزارش ها حاکی از آن است که محبوبیت دونالد ترامپ حتی در میان حزب جمهوری خواه این کشور نیز در حال کاهش است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، جیمی تاش، یکی از ثروتمندان حزب جمهوری خواه این کشور می گوید با وجود اینکه وی با 80 درصد از اقدامات ترامپ موافق است، اما نمی تواند یک دروغگو را تحمل کند.

رویترز همچنین نوشت، جیمی تاش در تلاش است برای کمک به شکست ترامپ در انتخابات نوامبر (آبان ماه) پول هزینه کند.

وی یکی از محافظه کاران آمریکایی است که می گوید ترامپ تهدیدی برای دموکراسی و سلامت حزب جمهوری خواه این کشور است.

چندین میلیاردر و میلیونر آمریکایی که به پروژه لینکلن کمک مالی می کنند به رویترز گفته اند برخی جمهوری خواهان منتخب باید به دلیل ارائه صلاحیت به وی تنبیه شوند.

گروه پروژه لینکلن، یک کمیته اقدام سیاسی است که در دسامبر سال 2019 در آمریکا شکل گرفت. هدف این گروه، جلو گیری از انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات پیش رو است. این کمیته همچنین از جو بایدن نامزد بالقوه دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا حمایت کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشته، کمپین انتخاباتی ترامپ 55.2 میلیون دلار پول جمع آوری کرده، اما از طرف دیگر این گروه بعد از شکل گیری، پیروز به جمع آوری 20 میلیون دلار شده است.

تاش به این گروه 11 هزار دلار کمک مالی کرده است و گفته احتمالاً به گروه های مختلف دیگر که توسط جمهوری خواهان هدایت می شوند، کمک خواهد کرد.

وی همچنین می گوید تصمیم گرفته تا زمانی که ترامپ از این دولت نرود به نامزد حزب جمهوری خواه در هر انتخاباتی رأی نخواهد داد.

وی گفته: من در تمام عمرم جمهوری خواه بوده ام و می خواهم جمهوری خواه بمانم، اما حزب جمهوری خواه، بعد از آنچه در سه سال گذشته انجام داده باید تغییر کند.

جیمی تاش

مؤسسان گروه پروژه لینکلن متشکل از منتقدان ترامپ هستند. در بین این منتقدان جورج کانوِی، همسر کلین کانوی، مشاور ترامپ نیز حضور دارد.

علاوه بر این گروه، چندین گروه دیگر با حمایت جمهوری خواهان در ماه های اخیر شکل گرفته اند تا از جو بایدن، نامزد دموکرات این انتخابات حمایت کنند؛ از جمله ائتلافی متشکل از مقامات سابق امنیت ملی حزب جمهوری خواه آمریکا و یک کمیته ویژه اقدام سیاسی که شامل صد ها نفر از مقامات دولت جورج دبلیو بوش هستند.

دو هفته گذشته نیز گروهی از جمهوری خواهان که در دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ترامپ رأی داده بودند، با اعلام نارضایتی خود از لفاظی ها و عملکرد ترامپ قصد دارند در انتخابات پیش رو، از حمایت از او دست بکشند.

طبق نتایج نظرسنجی شبکه فاکس نیوز که روز گذشته منتشر شد، بایدن توانسته در سه ایالت کلیدی میشیگان، مینه سوتا و پنسیلوانیا، با اختلاف قابل توجهی از ترامپ پیشی بگیرد.

طی ماه های اخیر، عواملی نظیر تعلل و کم کاری دولت وی در کنترل شیوع ویروس کرونا در آمریکا، سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی و افزایش چند ده میلیون نفری بیکاران آمریکایی، محبوبیت ترامپ در این کشور را به شدت کاهش داده است.

م

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5013

به "تقویت گروه های مخالف ترامپ در حزب جمهوری خواه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت گروه های مخالف ترامپ در حزب جمهوری خواه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید