تکذیب خبر استعفای وزیر امور خارجه بلاروس

به گزارش گیگابلاگ، بعد از انتشار خبر استعفای سفیر بلاروس در جمهوری اسلواکی، شایعاتی نیز درباره استعفای وزیر امور خارجه این کشور شنیده شد که مقامات مینسک، این مسئله را تکذیب می نمایند.

تکذیب خبر استعفای وزیر امور خارجه بلاروس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، منابع دیپلماتیک در وزارت امور خارجه بلاروس امروز، سه شنبه، بعضی گزارشات منتشره درباره استعفای ولادیمیر مکی وزیر امور خارجه این را تکذیب کردند.

این منابع تأکید کردند: این خبر با واقعیت مطابقت ندارد. ولادیمیر مکی، در محل کار خود حضور داشته و در حال اجرا وظایف خویش است.

پیش از این، در شبکه های اجتماعی گزارشی مبنی بر استعفای وزیر امور خارجه بلاروس منتشر شده و یادآوری شد که وی نامه استعفای خود را امضا و به الکساندر لوکاشنکو داده است.

این در حالی است که صبح امروز، سه شنبه، تعیین شد که ایگور لشنیا سفیر بلاروس در جمهوری اسلواکی، که علناً از معترضین در کشورش حمایت نموده بود، از سمت خود استعفا داده است. چند روز پیش، وی نخستین رئیس نمایندگی دیپلماتیک بلاروس بود که در حمایت از معترضین به نتیجه انتخابات در این کشور، سخنرانی کرد.

طبق اطلاعات کمیته مرکزی انتخابات بلاروس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری کنونی توانست 80.08 درصد آراء و سوتلانا تیخانوفسکایا - نامزد مخالفان، 10.09 درصد آراء را به دست آورد. مخالفان این نتیجه را به رسمیت نمی شناسند. اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری برای هشتمین روز متوالی است که در مینسک و دیگر شهرهای این کشور ادامه دارد و به اعتصابات گسترده در کارخانه های عظیم بلاروس نیز منجر شده است.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5369

به "تکذیب خبر استعفای وزیر امور خارجه بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب خبر استعفای وزیر امور خارجه بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید