خبرنگاران جشنواره تشویق دانش آموزان ممتاز به شکل مجازی در قزوین برگزار می گردد

به گزارش گیگابلاگ، قزوین- خبرنگاران- مشاور فرهنگی کانون توانا قزوین از برگزاری جشنواره تشویق دانش آموزان به صورت مجازی اطلاع داد و گفت: این جشنواره هرساله با شروع تابستان به صورت استانی برگزار می شد اما سال جاری به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی و کشوری برگزار خواهد شد.

خبرنگاران جشنواره تشویق دانش آموزان ممتاز به شکل مجازی در قزوین برگزار می گردد

سید قاسم هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: مجموعه کانون توانا در 2 دهه گذشته با برگزاری جشنواره تشویق دانش آموزان ممتاز کوشش زیادی برای نهادینه کردن نگرش عادی به معلولان دارد و امروز نتایج آن در جامعه قابل مشاهده است.

وی اضافه نمود: بسیاری از دانش آموزان ممتازی که در 2 دهه گذشته در جشنواره کانون توانا شرکت داشتند امروز در صندلی هایی نظیر مدیران، پزشکان، معلمان و پرستاران در سطح استان قرار دارند که خوشبختانه نگرش مندرس گذشته را نسبت به معلولان ندارند.

این مسوول اضافه نمود: سالانه هزاران دانش آموز ممتاز همراه با خانواده هایشان از سراسر استان در جشنواره تشویق دانش آموزان ممتاز کانون توانا و دو شعبه آن در شهرستان های تاکستان و البرز شرکت می نمایند و بیننده برنامه های فرهنگی این جشنواره هستند.

وی با بیان اینکه رویکرد جشنواره تشویق دانش آموزان ممتاز فقط توجه به کارنامه و نمرات دانش آموزان نیست، دستاوردهای علمی پژوهشی، ابتکار، خلاقیت و نوآوری، موفقیت تحصیلی، فعالیت گروهی و مشارکت اجتماعی، مهارت ورزی و توانمندیرا از جمله محورهای شرکت در جشنواره خواند و گفت: همه دانش آموزان از تمام مقاطع و استان های کشور در صورت داشتن هر نوع توانمندی می توانند در این جشنواره شرکت نمایند.

هاشمی با بیان اینکه جشنواره تشویق دانش آموزان ممتاز امسال در 2 مرحله برگزار خواهد شد، ادامه داد: مرحله اول شامل تشویق و تقدیر از دانش آموزان می گردد که در مرداد ماه امسال به همت کانون توانا صورت می پذیرد و مرحله دوم که شامل ایده پردازی، استعدادیابی، فراوری محتوای دیجیتال و مجازی و ارسال آن به سایت جشنواره است در طول سال به همت دبیرخانه این جشنواره انجام خواهد شد و اطلاع رسانی لازم در مورد ارایه خواهد شد.

وی اضافه نمود: برگزاری جشنواره مجازی در بستر فضای وب علاوه بر تسهیل در توسعه توانمندسازی و استعدادیابی دانش آموزان، فرصتی است که در شرایط شیوع ویروس کرونا کلاس های درسی، آموزش و یاری به رشد فکری نوجوانان تعطیل نگردد.

مسوول برگزاری جشنواره مجازی تشویق دانش آموزان ممتاز، توانمندسازی، رشد دانش و آگاهی مورد احتیاج دانش آموزان، اصلاح شیوه نگرش و دنیا بینی دانش آموزان در جهت تحول شخصیتی و هویت دینی آنان را از جمله اهداف این جشنواره دانست و اضافه نمود: شرکت در جشنواره امسال رایگان و کشوری است و دانش آموزان می توانند با مبنا قرار دادن مهارت ها و علاقمندی هایشان در آن شرکت نمایند و ضمن بهره مندی از حمایت های مادی و معنوی جشنواره از جوایز ارزنده آن نیز برخوردار گردد.

مشاور فرهنگی کانون توانا گفت: بیش از هزار جایزه برای مرحله اول جشنواره و بیش از 10 هزار جایزه برای مرحله دوم آن در نظر گرفته شده و پیش بینی می کنیم جشنواره بیست ودوم نسبت به سال های گذشته شرکت نماینده چندینبرابری داشته باشد.

موسسه غیردولتی کانون معلولین توانا در سال 1374 به منظور حمایت از حقوق اجتماعی معلولان و فرهنگ سازی در این زمینه تشکیل شد.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 4935

به "خبرنگاران جشنواره تشویق دانش آموزان ممتاز به شکل مجازی در قزوین برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جشنواره تشویق دانش آموزان ممتاز به شکل مجازی در قزوین برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید