خبرنگاران نقاشی بچه ها صلح طلب، از سرزمین پارس تا سرزمین آشتی

به گزارش گیگابلاگ، تهران-خبرنگاران- با ابتکار سفارت ایران در برونئی، مسابقه نقاشی برای بچه ها برگزار گردید که از سرزمین پارس تا سرزمین آشتی، پیوند دوستی برقرار کند.

خبرنگاران نقاشی بچه ها صلح طلب، از سرزمین پارس تا سرزمین آشتی

در روزگار بچه ها دنیا از ترس کووید 19 به خانه پناه برده اند و از دوستان شان دورند، هنر پیوند دیگری می آفریند، هنر با برداشتن دیوارها از مرزها می گذرد و دوستان را دوباره دور جمع می نماید، حتی دوستان تازه ای را هم به جمع ما راه می دهد. برای هنر، تفاوتی ندارد اگر فاصله بیشتر از 7300 کیلومتر باشد.

از تهران، پایتخت ایران تا بندر سری بگاوان، پاتخت برونئی، 7300 کیلومتر راه است اما به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام، این فاصله میا بچه ها کمرنگ شده است. این سفارت،مسابقه نقاشی با موضوع ویروس کرونا، سلامتی، خانواده، امید و صلح به علاوه تحریم را برای بچه ها ایرانی و دوستان شان در کشور برونئی، سرزمین آشتی برگزار کرد.

این مسابقه با شرکت 50 دانش آموز ایرانی و برونیائی در سنین 4 تا 12 سال برگزار گردید و هدف از آن، برقراری ارتباط میان دانش آموزان دو کشور، ایجاد حس همدلی و تأکید بر مفاهیم خانواده، امید و صلح در شرایط سخت در خانه ماندن به خاطر ویروس همه گیر کرونا و تحریم های پزشکی و مالی ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

12 می، مصادف با 23 اردیبهشت 1399، اتو شوفری، دیپلمات بازنشسته وزارت امور خارجه و رئیس انجمن هنر برونئی دارالسلام، به داوری آثار پرداخت و برگزیدگان این جایزه اعلام شدند.

اسامی برندگان در بخش دانش آموزان ایرانی

مقام اول: خانم آناهیتا افشاری توانا از همدان

مقام دوم: خانم سارا آبای فینی از تهران

مقام سوم مشترک: خانم دلارام رضائی از بیرجند

مقام سوم مشترک: آقای همایون کارخانه یوسفی از تهران

اسامی برندگان در بخش دانش آموزان برونیائی

مقام اول: خانم راشل پونگ از توتونگ

مقام دوم: ایساک تیونگ اینگ هو از بندر سری بگاوان

مقام سوم مشترک: ناتان پونگ از توتونگ

مقام سوم مشترک:کایرین پنجابی از بندر سری بگاوان

سفارت ایران در بروئنی، برای تمامی دانش آموزان ایرانی و برونیائی که در این مسابقه شرکت کردند، لوح تقدیری به صورت الکترونیکی ارسال خواهد نمود و نفرات اول تا سوم نیز جایزه نقدی می گیرند.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 4023

به "خبرنگاران نقاشی بچه ها صلح طلب، از سرزمین پارس تا سرزمین آشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نقاشی بچه ها صلح طلب، از سرزمین پارس تا سرزمین آشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید