خبرنگاران کالاهای قاچاق مکشوفه در کارگاه های فنی و حرفه ای همدان استفاده می گردد

به گزارش گیگابلاگ، همدان- خبرنگاران- دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان گفت: با انعقاد تفاهم نامه بین کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز و آموزش فنی و حرفه ای همدان، بعضی از کالاهای مکشوفه قاچاق موجود در انبار اموال تملیکی استان در کارگاه های فنی و حرفه­ ای استفاده می گردد.

خبرنگاران کالاهای قاچاق مکشوفه در کارگاه های فنی و حرفه ای همدان استفاده می گردد

به گزارش خبرنگاران، حبیب مومیوند روز یکشنبه در جلسه انعقاد تفاهم نامه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز و آموزش فنی و حرفه ای همدان افزود: مهمترین هدف این تفاهم نامه، تعامل، همکاری و مشارکت در طراحی و اجرای فعالیت ­های نظام یافته در زمینه ­های مورد توافق با بهره ­گیری متقابل از ظرفیت ­ها و توانمندی ­های موجود طرفین در راستای تحقق اهداف تفاهم­ نامه است.

وی افزود: ارتقای فرهنگ عمومی، تقبیح مصرف کالای قاچاق، گفتمان ­سازی در زمینه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بهره­ گیری از ظرفیت ­های طرفین از دیگر اهداف این تفاهم نامه به شمار می رود.

مومیوند با تاکید بر ضرورت اولویت بخشی و تقویت ظرفیت ­های آگاهی بخشی و فرهنگ­سازی در پیشگیری و مقابله هدفمند با قاچاق کالا و ارز افزود: جریان­ سازی، آگاهی بخشی و انجام تبلیغات هوشمندانه برای ایجاد حساسیت، ارتقای نقش آفرینی و مشارکت مؤثر گروه­ های هدف، مدیران و افکار عمومی نسبت به پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز و آثار سوء و مضرات آن لازم است.

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان گفت: فراوری محتوای فرهنگی، دینی، اجتماعی و رسانه ­­ای با اهداف، سیاست­ های پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از فراوری و مصرف کالا با کیفیت داخلی مورد تاکید است.

مومیوند تعهدات کمیسیون قاچاق کالا و ارز استانداری همدان را کوشش برای تخصیص بعضی از کالاهای مکشوفه قاچاق موجود در انبار اموال تملیکی استان برای آموزش­ های فنی و حرفه ­ای، تأمین و پشتیبانی محتوایی، علمی و اطلاعاتی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان در زمینه پیشگیری و مبارزه با قاچاق مطرح نمود.

وی بیان نمود: دعوت از نمایندگان فنی و حرفه ای برای حضور در کمیسیون استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کارگروه ­های ذیل آن همچنین انجام هماهنگی ­های لازم به منظور بهره ­برداری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان از ظرفیت­ های مراکز فرهنگی، رسانه­ ای، هنری، آموزشی و تحقیقاتی از دیگر تعهدات است.

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان ادامه داد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای نیز متعهد به بهره­ گیری از شبکه فراگیر آموزش­ های فنی و حرفه­ ای در امر جریان سازی، آگاهی بخشی و انجام تبلیغات هوشمندانه در پیشگیری و مقابله هدفمند با قاچاق کالا و ارز شده است.

مومیوند افزود: استفاده از ظرفیت­ های رسانه ­ای، فضای مجازی و انتشاراتی برای فراوری محتوای چند رسانه ­ای، هنری و نشر کتاب با موضوع پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اختصاص بخش ویژه در نشست های تخصصی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای به بحث و آنالیز پیرامون علل، ریشه ­ها و پیامدهای فرهنگی، اجتماعی و مالی قاچاق و نقش فعالیت­های فرهنگی و تبلیغ در مبارزه با آن توسط فنی و حرفه ای پیگیری می گردد.

وی ادامه داد: در عین حال فنی و حرفه ای مکلف به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم استان در راستای تشویق به خرید کالاهای ایرانی و پرهیز از خرید و مصرف کالاهای قاچاق با بیان تأثیرات مخرب آن بر اشتغال است.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 8378

به "خبرنگاران کالاهای قاچاق مکشوفه در کارگاه های فنی و حرفه ای همدان استفاده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کالاهای قاچاق مکشوفه در کارگاه های فنی و حرفه ای همدان استفاده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید