خسارت 294 میلیارد تومانی کرونا به بخش گلخانه ای و شیلات

به گزارش گیگابلاگ، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: در مجموع خسارات ناشی از کرونا به 2 بخش واحدهای گلخانه ای و شیلات استان نزدیک به 294 میلیارد تومان برآورد شده است.

خسارت 294 میلیارد تومانی کرونا به بخش گلخانه ای و شیلات

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، مجید آنجفی اظهار کرد: سال 99 با توجه به شیوع ویروس کرونا در بخش کشاورزی حوزه گل و گیاهان زینتی، گلخانه های سبزی و صیفی، شیلات، صنایع تبدیلی، تکمیلی متحمل خسارت شدند به طوری که برآورد خسارت ها انجام و به وزارت کشور و جهاد کشاورزی اعلام و پیشنهاد بسته حمایتی به تهران و مراجع اعلام شد.

وی اضافه کرد: در هیأت دولت بسته حمایتی گلخانه ها و شیلات مصوب و سامانه ای به وسیله وزارت کشور اعلام شده تا پرداخت جبران خسارت ها در قالب تسهیلات با بهره کم از محل منابع صندوق توسعه ملی انجام گردد.

به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی خسارات وارده از شیوع کرونا در بخش کشاورزی برای 265 واحد گلخانه ای در شهرستان های محلات و خمین مبلغ 76 میلیارد تومان و در بخش شیلات نیز واحدهای ماهی زینتی، سرد آبی و فراوری بچه ماهی 218 میلیارد تومان برآورد شده است.

آنجفی از دیگر اقدامات در این حوزه را استمهال بدهی ها، تعویق سه ماهه انشعابات آب، برق و گاز برای گلخانهداران و واحدهای شیلات برشمرد.

وی با توجه به نامگذاری سال جاری به نام جهش فراوری از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: امیدواری در کشور برای تحقق شعار جهش فراوری بیشتر از بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به آمار رسمی سازمان برنامه سال 98 بخش کشاورزی از بیشترین نرخ رشد (8 درصد) برخوردار بوده است و سایر زیر بخش ها مانند صنعت، خدمات و گردشگری رشد چندانی را شاهد نبودند و در سال 99 نیز پیش بینی می گردد بخش کشاورزی از رشد لازم برخوردار باشد.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 4838

به "خسارت 294 میلیارد تومانی کرونا به بخش گلخانه ای و شیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 294 میلیارد تومانی کرونا به بخش گلخانه ای و شیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید