رامین ناصر نصیر: سینمای کودک صندلی محکمی در سینمای کشور ندارد

به گزارش گیگابلاگ، تهران (پانا) - حسین قناعت معتقد است، فیلم سلفی با رستم با اینکه به اساطیر فرهنگی ایران باستان می پردازد اما به هیچ عنوان یک فیلم تاریخی نیست و قصه روز را روایت می نماید.

رامین ناصر نصیر: سینمای کودک صندلی محکمی در سینمای کشور ندارد

نشست معرفی فیلم سلفی با رستم با حضورحسین قناعت کارگردان، افشین علیزاده فیلمبردار، محمدمهدی گورنگی آهنگساز، راستین عزیزپور، رامین ناصرنصیر، هلیا آهنگری، زهرا جهرمی، مرتضی زارع بازیگران، جنان صدفی گریمور این فیلم و اجرای محمدرضا مقدسیان 29 مهرماه در خانه اجرایی جشنواره برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، حسین قناعت کارگردان این فیلم گفت: قبل از نوشتن فیلمنامه سلفی بارستم رمانی به نام سیاه دل خواندم و نکته ای که در این کتاب به چشمم خورد همان دغدغه چندین ساله من بود. درواقع به خاطر علایق زیادی که به کتاب شاهنامه داشتم این فیلم را ساختم.

این کارگردان خاطر نشان کرد: همواره دوست داشتم که کاری در این باب بسازم، زمانی که کتاب سیاه دل را خواندم دیدم به این زمان نزدیک است و با حمایت میثم آهنگری سرمایه گذار کار را ساختیم. به نظرم ضروری است حداقل یک بار تمام بچه ها این کتاب را بخوانند. فیلم سلفی با رستم تاریخی نیست و به سبک امروزی ساخته شده است.

رامین ناصرنصیر بازیگر این فیلم در ادامه این نشست گفت: به خاطر مجموع شرایطی که بر سینمای کودک حاکم است این سینما صندلی محکمی ندارد و برخلاف دوره ای که نهادهای مختلف در این سینما وجود داشت و در فقدان این نهادها ساختن فیلم کودک بسیار سخت است. آقای قناعت در این روزگار به صورت حرفه ای در این حوزه فعالیت می نماید . فیلم های او تماشاگرهای کودک را هدف قرار می دهد. پیش از این افتخار حضور در فیلم های او را داشته ام. این فیلم صندلی ویژه ای دارد و نگاهی به دنیای شاهنامه دارد و بچه ها را با تاریخ ایران آشنا می نماید .

هلیا آهنگری بازیگر خردسال درباره این فیلم سینمایی بیان کرد: فیلم سینمایی سلفی با رستم درباره شاهنامه است و بچه ها را به کتاب خواندن تشویق می نماید. به کار با آقای قناعت افتخار می کنم. قبلا درباره شاهنامه خوانده بودم اما اکنون که در این فیلم حضور داشتم توانستم بیشتر درکش کنم.

راستین عزیزپور بازیگر خردسال فیلم سلفی با رستم گفت: از آقای قناعت بابت کاری که برای سینمای کودک انجام می دهد تشکر می کنم، زحمات او برای من و تمام بچه ها ایران مهم است زیرا سینمای کودک جدی گرفته نمی گردد.

محمد مهدی گورنگی آهنگساز فیلم سلفی با رستم در بخش دیگری از نشست توضیح داد: آنقدر روزگار ما بی مهر شده است که مجبورم با تسلیت گفتن در سوگ بچه ها کشورمان سخنم را شروع کنم. ما در ماه مهر بی مهر عزیزان زیادی را از دست دادیم. در این ماه استاد شجریان را از دست دادیم و کار کردن برای سینمای کودک در این زمان سخت است.

او ادامه داد: حسین قناعت در تمام آثارش حرف دارد. در این فیلم با اثری روبه رو هستیم که چند وجهی است، بخشی ازسلفی با رستم امروزی و بخش دیگر آن فانتزی است. در این فیلم از گروه ارکست و ساز چنگ که تاریخی است استفاده کردم، درنهایت می توانم بگویم که برای خلق موسیقی این فیلم موسیقی تاریخی فانتزی و امروزی را تلفیق نموده ام.

زهرا جهرمی بازیگر در ادامه گفت: امیدوارم درهای سینما با رعایت پروتکل های بهداشتی برای عموم مردم باز گردد. آقای قناعت پیش از انتخاب من برای این نقش مدام می گفت که این نقش بسیار حسی است و متشکرم که به من اعتماد کرد.

جنان صدفی طراح گریم نیز با اشاره به کار خود گفت: طراحی گریم باید طوری اجرا می شد که حالت تاریخی، فانتزی داشته باشد. درباره گریم رستم و باقی شخصیت ها تحقیقات فراوانی انجام دادیم و درنهایت به یک گریم فانتزی رسیدیم همچنین در گریم شخصیت ها با رنگ بازی کردیم.

مرتضی زارع بازیگر فیلم سلفی با رستم با اشاره به نقش خود بیان کرد: هرجایی که امکانش باشد و نقش مناسب من وجود داشته باشد حسین قناعت از من دعوت به کار می نماید. شخصیتی که بازی کردم دوگانگی داشت و آقای قناعت روی آن تاکید زیادی داشت . خوشبختانه به واسطه پدرم که اهل کتاب خوانی بود پیش از این با شاهنامه آشنایی داشتم .

افشین علیزاده فیلمبردار این فیلم در ادامه نشست خاطر نشان کرد: فیلمی که در لابراتور بود و چیزی که امروز در سالن سینما دیدم متفاوت بود و ایراداتی داشت که باید برطرف گردد . یک نکته خوبی که فیلم سلفی با رستم دارد این است که دغدغه شاهنامه و کتاب خوانی دارد که باعث به وجود آمدن کدهای مشترکی بین من وآقای قناعت شد. با توجه به لوکیشن های موجود و روایت های مختلف قاب های عریضی را انتخاب کردیم و همچنین برای مخاطب کودک جذابیت لازم با رنگ و نور ایجاد کردیم.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 6314

به "رامین ناصر نصیر: سینمای کودک صندلی محکمی در سینمای کشور ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رامین ناصر نصیر: سینمای کودک صندلی محکمی در سینمای کشور ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید