عضو ارشد دولت انگلیس در اعتراض به تخلف مشاور جانسون استعفا داد

به گزارش گیگابلاگ، معاون وزیر امور اسکاتلند روز سه شنبه در اعتراض به آنچه تخلف مشاور نخست وزیر انگلیس در دوران قرنطینه نامید از مقام خود کناره گیری و شرح داد که قادر به ادامه همکاری با دولت حامی تخلف نیست.

عضو ارشد دولت انگلیس در اعتراض به تخلف مشاور جانسون استعفا داد

داگلاس روس در استعفانامه خود به نخست وزیر انگلیس یادآور شد که بسیاری از شهروندان حوزه انتخابیه او به دلیل محدودیت های قرنطینه از حضور در مراسم خاکسپاری عزیزان خود بازماندند. وی افزود: اینک نمی توانم آنها را توجیه کنم که برداشت آنها غلط و اقدام یک مشاور ارشد دولت درست است.

دومینیک کامینگز بعد از اینکه مشخص شد برخلاف مقررات فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه صدها کیلومتر رانندگی کرده و به شمال شرقی انگلستان رفته، با فشار روزافرونی برای استعفا روبرو شده است.

گفته می شود که او پس از ابتلای همسرش به ویروس کرونا، فرزندانش را به والدینش در شهر دورهام سپرده است.

در همین حال نخست وزیر انگلیس یکشنبه گذشته (4 خرداد) با حمایت از کامینگز گفت؛ او چاره ای جز این سفر نداشته و کارش قانونی و در حمایت از خانواده اش بوده است. او از هر نظر مسئولانه و قانونی و سالم عمل کرده است.

تصمیم بوریس جانسون، به پشتیبانی از مشاور ویژه اش در رابطه با اتهام نادیده دریافت مقررات فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه، سبب نگرانی از تضعیف پیام و خواست دولت در مقابله با شیوع ویروس کرونا شده است.

شماری از نمایندگان حزب حاکم محافظه کار از کامینگز، خواسته اند با استعفایش اعتماد عمومی به تدابیر آینده دولت را تضمین کند. این خواسته همزمان با برنامه هایی است که قرار است برای لغو محدودیت ها در هیات دولت بریتانیا به بحث و بررسی گذاشته شود.

با این حال کامینگز دیروز در نشستی با خبرنگاران گفت که از اقدامش پشیمان نیست و براساس شرایطی که با آن روبرو بوده بهترین تصمیم را گرفته است.

کامینگز در این نشست با بیان اینکه که حرف ها و توضیحاتش از طرف دولت یا نخست وزیر نیست دلیل سفرش را در دوران قرنطینه تشریح کرد.

وی به گزارش و انتقادهای رسانه ها درباره خود واکنش نشان داد و آن را نادرست مطرح کرد. وی به خبرنگاران گفت که در سفر به دورهام از والدینش فاصله گرفته بوده و از زمان بازگشت به لندن به در کنار همسرش بوده است.

مشاور نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که مسوولانه و قانونی رفتار کرده ام.

کامینگز کسی بود که ابتدای شیوع ویروس کرونا در انگلیس سیاست مثال زدنی و بدنام ایمنی گله ای را پیشنهاد کرد و به اجرا گذاشت. در این سیاست که گفته می شود محصول ذهنی کامینگز بوده است، قرار بود با بازگذاشتن راه ویروس، زمینه ابتلای بین 60 تا 80 درصد جامعه فراهم شده تا بدین ترتیب ایمنی همگانی ایجاد شود.

در مراحل اولیه گسترش بیماری، کامینگز در برابر سیاست های سختگیرانه کنترلی مقاومت و استدلال می کرد که مرگ تعدادی از افراد سالمند و مستمری بگیر چندان مهم نیست. اما زمانی که گروه مشاوره راهبردی دولت درباره افزایش آمار مرگ و میر در صورت عدم اجرای مقررات قرنطینه هشدار داد، کامینگز و به تبع او جانسون موضع خود را به طور کلی تغییر دادند. کامینگز در این لحظه متوجه شد نقش مهمی در ایجاد یک فاجعه ملی داشته است.

میراث سیاست بدنام کامینگز سبب شده تا انگلیس با ثبت 36 هزار و 914 نفر مرگ ومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا دارای بالاترین آمار جان باختگان پس از آمریکا در جهان باشد. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 4182

به "عضو ارشد دولت انگلیس در اعتراض به تخلف مشاور جانسون استعفا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو ارشد دولت انگلیس در اعتراض به تخلف مشاور جانسون استعفا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید