فراخوان ترامپ برای تظاهرات علیه نتیجه انتخابات

به گزارش گیگابلاگ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتی برای برگزاری یک تجمع اعتراضی با عنوان دزدی را متوقف کنید برای ششم ژانویه و ساعت 11 صبح به وقت محلی در واشنگتن دی.سی، مصادف با همان روز برگزاری نشست مشترک در کنگره آمریکا برای تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری فراخوان داد.

فراخوان ترامپ برای تظاهرات علیه نتیجه انتخابات

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از پذیرفتنش شکستش به جو بایدن که هم بر اساس نتایج آرای مردمی و هم نتایج آرای کالج الکترال در رقابت سال 2020 بر سر کاخ سفید پیروز شد، امتناع نموده است. ترامپ به ایجاد چالش برای نتایج انتخابات در دادگاه ها ضمناً مطرح کردن ادعای وقوع تقلب انتخاباتی گسترده ادامه می دهد.

چند هفته پیش نیز ترامپ به جلب توجه درباره این رخداد مربوط به ششم ژانویه پرداخته و در 19 دسامبر در توئیتی درباره یک اعتراض عظیم روزهای آینده در واشنگتن دی.سی صحبت نموده و از دنبال کنندگانش خواست آنجا باشند و افزود که این اعتراض وحشی خواهد بود.

با این حال این توئیتی که ترامپ در آن به اعلام این تجمع پرداخت مدت کوتاهی بعد از منتشر شدن از سوی رئیس جمهور آمریکا حذف شد.

ترامپ با این حال بعد از حذف توئیت اولیه، یک توئیت مثل آن را چند دقیقه بعد مجددا منتشر کرد.

ترامپ بعد از اعلام فراخوان تجمع اعتراضی برای ششم ژانویه در توئیتی که در دنباله اش منتشر کرد نوشت که حجم عظیمی از مدارک در آن روز ارائه خواهد شد و بر ادعایش در مورد اینکه در انتخابات پیروزی عظیم کسب نموده، تاکید نمود.

ترامپ همراه با چندین تن از همپیمانان جمهوریخواهش مشغول اعتراض کردن به نتایج انتخابات با تاکید بر ادعای وقوع تقلب انتخاباتی گسترده بوده و جو بایدن را که اکثریت آرای مردمی و کالج الکترال را کسب نموده رئیس جمهور جعلی خوانده اند.

مو بروکس، نماینده جمهوریخواهی است که رهبری کننده ابتکار برای اعتراض به تایید نتایج انتخابات در کنگره است. دست کم یک سناتور، جاش هاولی، روز پنجشنبه گفت که به تایید نتایج انتخابات اعتراض خواهد نمود در حالی که تامی تابرویل، یک سناتور منتخب جمهوریخواه نیز گفت که به آنالیز امکان حمایت از این ابتکار می پردازد. ، ایسنا

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 7585

به "فراخوان ترامپ برای تظاهرات علیه نتیجه انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان ترامپ برای تظاهرات علیه نتیجه انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید