فضای مجازی محل خرید و فروش دارو نیست

به گزارش گیگابلاگ، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: فضای مجازی محل خرید و فروش دارو نیست و کالا های سلامت محور باید از مکان های معتبر تهیه شوند.

فضای مجازی محل خرید و فروش دارو نیست

به گزارش خبرنگاران، کیانوش جهانپور در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: دارو اگر ساخته یک شرکت داروسازی معتبر باشد به هیچ عنوان در فضای مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام برای آن تبلیغ نمی گردد.

وی اضافه کرد: تمام شرکت های دارویی بر این امر توجه دارند که فضای مجازی محل خرید و فروش دارو نیست، زیرا تبلیغ دارو در این شبکه ها، محافل تخصصی یا پایگاه های اطلاع رسانی و مجلات تخصصی حوزه پزشکی و داروسازی تخلف بوده و ممنوع است.

جهانپور گفت: داروهای ارائه شده در فضای مجازی محصولات بی اصالتی هستند که یا به صورت زیرزمینی در کشور فراوری می شوند یا محصولات بی کیفیت کشورهای همسایه هستند که به صورت قاچاق توسط سودجویان وارد شده و دور از چشم ناظران عرضه می شوند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید نمود: خرید دارو و کالا های سلامت محور باید از مکان های معتبر و با برچسب تایید و اصالت کالا از سامانه ttac انجام گردد. وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو توصیه می نماید هموطنان تحت هیچ شرایطی کالاهای سلامت محور را از فضای مجازی تهیه نکنند.

وی یادآوری کرد: خرید و فروش مکمل ها و انواع فرآورده های آرایشی و بهداشتی در داروخانه های آنلاین مجاز است، البته مراکز تجاری مجاز به ارائه کالا های سلامت محور غیر دارویی از جمله مکمل های غذایی و تغدیه ای نیستند.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 7158

به "فضای مجازی محل خرید و فروش دارو نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای مجازی محل خرید و فروش دارو نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید