لزوم انعطاف پذیری در اجرای قوانین جاری در دوران شیوع بیماری کرونا

به گزارش گیگابلاگ، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر انعطاف پذیری در اجرای قوانین جاری در دوران شیوع ویروس کووید19 گفت: باید قوانین را به گونه ای اجرا کنیم که کمترین آسیب را به ذینفعان برساند.

لزوم انعطاف پذیری در اجرای قوانین جاری در دوران شیوع بیماری کرونا

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، شصت و ششمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور، امروز (دوشنبه) با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مجتبی صدیقی معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان، علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، جاماسب نوزری ، مدیر کل امور دانشجویان داخل، عبدالحمید علیزاده، مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی، علم معاون دانشجویان داخل و منصوره سادات صادقی، مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت به صورت مجازی برگزار گردید.

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم در این نشست مجازی، با اشاره به ضرورت هماهنگی بخش های مختلف وزارت علوم در ساماندهی به شرایط ویژه ماه های اخیر گفت: در چند ماه گذشته، تمامی فعالیت های جاری کشور از جمله در بخش آموزش عالی تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است. این تأثیر موجب تغییر جهت در فعالیت های جاری آموزش عالی شد. در این میان احتیاج است در موارد مختلفی همچون کمیسیون موارد خاص، رویدادهای دانشجویی و دانشجویان بین المللی، سیاست های هماهنگی را در پیش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه معاونت آموزشی وزارت علوم چه در بخش ستادی و چه در دانشگاه ها تصمیمات به موقعی گرفته است، توضیح داد: کارنامه کلی آموزش عالی در بحث مقابله با این بیماری را مثبت ارزیابی می کنم و نمره خوبی به آن می دهم.

خاکی صدیق با تاکید بر کسب تجربه ها و دستاوردهای بزرگی در آموزش عالی به واسطه کرونا گفت: در کنار مصائب و مسائل پیش آمده با شیوع این ویروس همچون توقف آموزش حضوری، دستاوردها و تجربیات تازه ای نیز کسب شد. نوع مسائل پیش آمده برای آموزش عالی متفاوت از آموزش و پرورش بوده است به عنوان نمونه، تنوع حضور دانشجوهای مختلف در یک کلاس آموزش عالی، در آموزش و پرورش وجود ندارد. با توقف آموزش حضوری، به دنبال یافتن و اتخاذ راهکار جایگزین با همفکری مدیران و رؤسای دانشگاه ها رفتیم و در نهایت آموزش مجازی را جایگزین آموزش حضوری کردیم.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به لزوم اتخاذ بعضی انعطاف پذیری ها و انطباق پذیری ها در قوانین جاری گفت: سندی 20 ماده ای به دانشگاه ها ارسال شد که بعضی از موارد آن به حوزه معاونت آموزشی و بعضی دیگر به معاونت دانشجویی برمی گردد.

به گفته وی، شرایط ویژه پیش آمده برای آموزش عالی، تا حدی احتیاجمند انعطاف پذیری در اجرای قوانین است. انعطاف در اجرای قوانین نکته بسیار مهمی است. قوانین را باید به گونه ای اجرا کنیم که کمترین آسیب را به ذینفعان برساند. باید به صورت عملی با دانشجو همدردی و همراهی داشته باشیم. اگر دانشجو بخواهد حذف ترم یا مواردی از این دست را داشته باشد، بایستی با آنها همکاری داشته باشیم.

خاکی صدیق در انتها سخنان خود اظهار داشت: پیش بینی می گردد در ماه های آینده، شرایط کووید 19 تفاوت آن چنانی با ترم گذشته نداشته باشد. البته آرزوی ما بهبودی شرایط است اما باید خود را برای تکرار شرایطی همچون ترم گذشته آماده کنیم. ستاد وزارت علوم صرفاً چارچوب های کلی را اعلام می نماید و مدیران دانشگاه ها بایستی بنا بر چارچوب ها، تصمیمات خود را اتخاذ می نمایند. شرایط دانشگاه های گوناگون با یکدیگر متفاوت است و بر همین اساس اولویت بندی ها در اختیار خود دانشگاه ها است.

انتهای پیغام/

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5071

به "لزوم انعطاف پذیری در اجرای قوانین جاری در دوران شیوع بیماری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم انعطاف پذیری در اجرای قوانین جاری در دوران شیوع بیماری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید