ما صنعت خودروسازی نداریم

به گزارش گیگابلاگ، به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری روز سه شنبه درباره استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای فراوری قطعات موردنیاز خودروسازان اظهارکرد: در حال حاضر این فرآیند در حال اجرا است و خودروسازان میزهایی تخصصی به منظور ساخت قطعات موردنیاز فراوری خودرو توسط شرکت های دانش بنیان، برگزار می نمایند.

ما صنعت خودروسازی نداریم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اضافه نمود: هرچند هیچ محدودیتی در ساخت قطعات موردنیاز فراوری خودرو توسط شرکت های دانش بنیان وجود ندارد اما تا زمانی که طراحی های صنعت خودرو در داخل انجام نگردد، ما صاحب صنعت خودروسازی نیستیم، خوشبختانه جهت گیری جدید شرکت های خودروسازی نیز به این سمت است.

ستاری اظهار داشت: استفاده از دانش بنیان ها در صنعت خودروسازی دو بخش دارد نخست حفظ وضع موجود، به این معنا که قطعاتی که در داخل فراوری نمی گردد، با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان ساخته گردد که این امر در حال اجرا است و میزهای تخصصی به منظور جهش و افزایش ظرفیت فراوری خودروهای موجود برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: دومین موضوع که باید محقق گردد این است که ما در داخل صاحب طراحی خودرو شویم، اخیرا پروژه هایی در این راستا با خودروسازان آغاز کردیم و ان شاالله به نتیجه برسیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط با خودرو را در صفحه اختصاصی خودرو خبرنگاران بخوانید.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 7231

به "ما صنعت خودروسازی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ما صنعت خودروسازی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید