مبارزه با رانت، سخت ترین سیاست وزارت صمت است

به گزارش گیگابلاگ، خبرنگاران/قزوین وزیر صمت گفت: سخت ترین سیاستی که پیگیری می کنیم مبارزه با رانت خواری و حذف امضاهای طلایی و مجوزهاست؛ رانت خواران رسانه و ابزار در اختیار دارند و این جریان امتیازاتی دارد که مقابله با آنان را سخت کرده است.

مبارزه با رانت، سخت ترین سیاست وزارت صمت است

علیرضا رزم حسینی در سرانجام سفر یک روزه خود به استان قزوین در نشست با فعالان اقتصادی و صنعتی قزوین که شنبه شب 9 اسفند در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار گشت، اظهار کرد: استان قزوین از موقعیت جغرافیایی مناسب برخوردار است و این امر باعث شده یک استان سرمایه پذیر محسوب شود البته قزوین در حوزه کشاورزی و صنعت و معدن جایگاه ویژه ای دارد که این ویژگی ها باعث شده توجهات برای سرمایه گذاری به سمت این استان جلب شود.

وی ادامه داد: وجود 3500 واحد صنعتی برای یک استان با جمعیت یک میلیون نفر یک مزیت به شمار می رود و همدلی و اتحاد رمز ادامه فعالیت در کشور و استان قزوین به شمار می رود؛ اگر این فرایند ادامه یابد اشتغال افزایش یافته و در پی آن نیز امنیت ملی بهبود پیدا خواهد کرد.

وزیر صمت در خصوص راهبرد صنعتی ایران شرح داد: سیاست وزارت صنعت در واردات و صادرات روان سازی امور است و به هیچ عنوان محدودیت های ایجاد شده توسط بانک ها را نمی پذیریم و با همکاری بانک مرکزی روان سازی به صورت تدریجی انجام خواهد شد.

وی مطرح نمود: تجار در خصوص کارت بازرگانی با موانعی روبه رو هستند که به زودی این موانع مرتفع خواهد شد؛ سخت ترین سیاستی که پیگیری می کنیم مبارزه با رانت خواری و حذف امضاهای طلایی و مجوزهاست، رانت خواران رسانه و ابزار در اختیار دارند و این جریان امتیازاتی دارد که مقابله با آنان را سخت کرده است.

رزم حسینی اشاره کرد: در حوزه کارآفرینی شاخصه های پروانه بهره برداری و جواز تاسیس رشد خوبی داشته است، قزوین نیز از این امر مستثنا نیست همچنین بیش از 1300 واحد راکد توسط مشاوران صنعتی عارضه یابی شده و به چرخه تولید بازگشتند.

وی بیان نمود: بر اساس تبصره 18 می توانیم 100 میلیارد تومان اعتبار دیگر در اختیار استان قزوین قرار دهیم تا به صورت تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد؛ همچنین 500 میلیارد تومان از محل منابع وزارت صمت نیز به استان قزوین تخصیص خواهیم داد.

با واردات بی رویه مخالفیم

وزیر صمت اظهار کرد: با وارداتی که به تولید داخل ضربه بزند مخالف هستیم چرا که در مقاطعی که واردات بی رویه انجام شد تولید داخل ضربه دید؛ اگر تحریم ها رفع شود سیاست درهای باز نخواهیم داشت اما این امر به معنای انحصار داخلی یا افزایش قیمت محصولات داخلی و بی کیفیت شدن آنان نیست؛ تولیدکنندگان داخلی توجه داشته باشند که همواره باید به کیفیت محصولات خود توجه کنند تا این امر موجب افزایش تولید آنان در داخل کشور شود.

وی گفت: طی بازدیدهای اجرا شده از شهرک های صنعتی کشور شاهد جهش تولید هستیم و اغلب واحدهای تولیدی 2 تا سه شیفت تولید دارند و باید بپذیریم که یک کشور توسط بخش خصوصی ساخته می شود. دولت ها باید زیرساخت ها را فراهم کنند حتی در برخی از کشورهای توسعه یافته بخش خصوصی زیرساخت ها را فراهم می کند.

چالش اقتصادی، چالش دهه پنجم کشور

رزم حسینی بیان نمود: چالش دهه پنجم کشور چالش اقتصادی است بنابراین باید توانمند کردن مردم در اولویت قرار گیرد، خیران می توانند در این عرصه وارد میدان شوند تا روستاییان را توانمند کنیم و کسب و کارهایی را در دورترین مناطق کشور داشته باشیم. بهتر است تولیدکنندگان در قزوین پیشگام شوند و در روستاها نسبت به راه اندازی کسب و کارها اقدام کنند و این امر تنها یک اراده آهنین می خواهد.

وی گفت: چرا باید 980 هزار میلیارد تومان تسهیلات به 10 درصد از جامعه پرداخت شود و از این رقم سهم بنگاه های کوچک و خرد 6 درصد باشد؟!

وزیر صمت اظهار کرد: رسانه های غربی با تبلیغات در تلاش هستند تا نسل جدید انقلاب سلحشوری های نسل اول را نادیده بگیرند ولی انقلاب اسلامی به جهان آمد تا مردم عزتمند زندگی کنند؛ جوانان ما باید پا به رکاب شوند و ثروتمندان دست به دست هم دهند تا شاهد ایجاد شغل پایدار و تولید در جامعه باشیم و رسم مجلس انقلابی باید ساختارشکنی باشد.

رزم حسینی متذکر شد: خنثی سازی تحریم ها با تقویت اقتصاد روستاها و خانوار ممکن خواهد بود و این امر با تربیت نسل نو در مناطق محروم و مختلف کشور امکان پذیر است؛ بهتر است بنگاه های خیری روستایی هر چه زودتر راه اندازی شود تا فرهنگ تعلق سرزمینی گسترش یابد.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 8268

به "مبارزه با رانت، سخت ترین سیاست وزارت صمت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با رانت، سخت ترین سیاست وزارت صمت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید