مقایسه رنو داستر با رنو کپچر و پژو 2008 و چری تیگو 7

به گزارش گیگابلاگ، رنو داستر (یا Dacia Duster) را یک کراس اوور فرانسوی می دانند که در خیابان های ایران نیز نفس می کشد. کیفیت خوب و قدرت این خودرو باعث شده است گزینه ای مناسب برای رانندگی آفرود یا رانندگی خارج از جاده باشد. در این مطلب هم ما به مقایسه رنو داستر با رنو کپچر و پژو 2008 و چری تیگو 7 می پردازیم تا ببینیم این خودرو در کنار همتایانش چقدر توانایی دارد.

مقایسه رنو داستر با رنو کپچر و پژو 2008 و چری تیگو 7

مقایسه رنو داستر با رنو کپچر

داستر و کپچر، هر دو لوگوی رنو را بر پیشانی خود دارند. بنابراین این مقایسه، یک مقایسه خانوادگی است. البته قیمت رنو کپچر بیش تر از رنو داستر است. رنو کپچر را ایران خودرو عرضه نموده و رنو داستر را هم نگین خودرو راهی بازار می نماید.

عظیم ترین تفاوت این دو کراس اوور را در شهری بودن یکی و مناسب آفرود بودن دیگری باید دانست؛ کپچر را مناسب شهر می دانند و داستر را مناسب رانندگی خارج از جاده و رانندگی در طبیعت.

با مقایسه رنو داستر با رنو کپچر به این نتیجه می رسیم که طراحی بیرونی کپچر نیز بهتر از طراحی ساده و خسته کننده داستر درآمده است. حجم موتور کپچر کم تر از داستر است، ولی قدرت فراوری شده آن تفاوت معناداری با داستر ندارد. مصرف سوخت کپچر نیز شرایط مناسب تری نسبت به داستر دارد.

در کل، رنو کپچر را خودرویی مناسب تر نسبت به رنو داستر می دانند. دلایل این رجحان را هم در کیفیت بالاتر ساخت کپچر که توسط خود رنو و بدون واسطه اجرا شده، مصرف سوخت پایین تر و طراحی جذاب تر می دانند. اما از نظر قیمت کم تر و قدرت موتور بیش تر، باید حق را به داستر داد.

مقایسه رنو داستر با پژو 2008

پژو 2008 از نظر قیمت، نزدیک تر به رنو داستر و البته کم تر از آن است. پژو 2008 دارای طراحی چشم نواز، طراحی کابین قابل قبول با متریال مناسب، قدرت موتور مناسب و … است. همین موارد باعث می شوند تا گزینه سختی پیش رو داشته باشیم.

هنگام مقایسه رنو داستر با پژو 2008 متوجه می شویم که فرمان پذیری و دینامیک و شتاب پژو 2008 هم در جدول های ارائه شده توسط شرکت ارائه دهنده، بهتر از رنو داستر است و شرایط امنیت آن نیز بهتر است، چرا که پنج ستاره از یورو انکپ دریافت نموده است که قابل توجه است.

از نظر ابعاد و جادار بودن، باید رجحان را به رنو داستر داد. البته کمی در کلاس دو خودرو تفاوت هایی وجود دارد و شاید این تفاوت در جادار بودن دو خودرو، به این امر برگردد. ارتفاع بلندتر داستر نیز موجب شده تا رانندگی با آن راحت تر باشد، هرچند که مزیت پژو 2008، در کشش و چسبندگی بیش تر آن است. از نظر امکانات رفاهی نیز شرایط پژو 2008، نسبت به داستر بهتر است.

در کل، اگر به دنبال یک خودروی اسپرت تر با قدرت مانور مناسب تر برای فضاهای شهری هستید، می توانید روی پژو 2008 حساب باز کنید.

مقایسه رنو داستر با چری تیگو 7

در انتها، به سراغ مقایسه رنو داستر با چری تیگو 7 می رویم. مصرف سوخت رنو داستر کم تر بوده و هزینه نگهداری اش هم نسبت به چری تیگو 7 پایین تر است. از نظر شتاب گیری و قدرت موتور، چری تیگو 7 دست برتر را نسبت به داستر دارد.

در طراحی تیگو 7، سعی شده است که به روز و شبیه به شاسی بلندهای مطرح دنیا در آید، اما گاهی این کوشش بیش از حد برای شباهت به عظیمان، کار را خراب نموده است. با این که کابین داستر معمولی تر و یکنواخت تر است، اما قطعات و شرایط ساخت آن بهتر از تیگو7 درآمده است.

شاید یکی از معدود رجحان های تیگو 7 را بتوان در چند آپشن آن خلاصه کرد. به نظر می رسد که در سواری شهری، شرایط تیگو 7 بهتر باشد و رانندگان آن با فرمان پذیری اش راحت تر باشند. با توجه به هزینه ای که خواهید کرد، رنو داستر قطعاً گزینه بهتری باشد.

درباره رنو داستر بیشتر بخوانید:

  • معرفی رنو داستر و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با رنو داستر

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: دیوار
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 4911

به "مقایسه رنو داستر با رنو کپچر و پژو 2008 و چری تیگو 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه رنو داستر با رنو کپچر و پژو 2008 و چری تیگو 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید