ویدئو هابل از انفجاری 5 میلیارد بار درخشان تر از خورشید

به گزارش گیگابلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ناسا از یک انفجار ستاره ای شگفت انگیز ویدئویی ثبت کرده است. این انفجار 5 میلیارد بار درخشان تر از خورشید بود و در کهکشان مارپیچ NGC2525 اتفاق افتاده که در فاصله 70 میلیون سال نوری از زمین واقع شده است.

ویدئو هابل از انفجاری 5 میلیارد بار درخشان تر از خورشید

کیوچی ایتاکی ستاره شناس آماتور، نخستین بار در سال 2018 میلادی ابرنواختر SN2918gv کشف کرد و به ناسا اطلاع داد. از آن زمان تا به امروز ناسا به وسیله تلسکوپ فضایی هابل این جسم آسمانی را رصد می کرد.

به همین دلیل ناسا ویدئویی منتشر کرده که مشاهدات یک سال تلسکوپ هابل را نشان می دهد و فرصتی نادر برای رصد این فرایند عجیب فراهم می کند.

در بیانیه ناسا آمده است؛ این نوع از ابرنواختر پس از سوختن یک ستاره (یک ستاره سفید کوتوله در یک منظومه دوتایی) به وجود می آید. هنگامیکه ستاره کوتوله سفید به حجم خاصی می رسد، هسته آن به اندازه ای داغ می شود که یک همجوشی هسته ای را ایجاد می کند و به یک بمب اتمی بزرگ تبدیل می شود. این فرایند ستاره کوتوله را از بین می برد و کوتاه مدت است.

به گفته این سازمان فضایی رصد یک ابرنواختر به محققان کمک می کند نرخ گسترش جهان را بهتر تخمین بزنند که عاملی کلیدی در درک بهتر جهان است.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 6061

به "ویدئو هابل از انفجاری 5 میلیارد بار درخشان تر از خورشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو هابل از انفجاری 5 میلیارد بار درخشان تر از خورشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید