خاتمه سومین دور از نشست های کمیته قانون اساسی سوریه بدون هیچ پیشرفتی

به گزارش گیگابلاگ، سومین دور از نشست های کمیته قانون اساسی سوریه روز گذشته در ژنو بدون پیشرفت سرانجام یافت.

خاتمه سومین دور از نشست های کمیته قانون اساسی سوریه بدون هیچ پیشرفتی

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، با وجود اینکه اعضایی در کمیته قانون اساسی، فضای نشست ها را اینگونه توصیف کردند که به صورت کلی مثبت بود و اختلافات بزرگی بروز پیدا نکرد اما احمد الکزبری، رئیس هیئت دولت سوریه در این نشست ها گفت که هنوز زود است که در خصوص نتایج صحبت گردد.

وی گفت که تعلیق دو روزه نشست ها به دلیل موارد مثبت ابتلا به کرونا میان اعضای هیئت ها بود که این امر زمان لازم برای ادامه آنالیز ها را کاهش داد.

الکزبری در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام نمود، در بعضی از جلسات، هیئت های دیگر از اصول مورد توافق خارج شده و بعضی از آنها آغاز به صحبت از اصول قانون اساسی و بعضی در خصوص مسائل ساماندهی و بعضی درخصوص مسائل ساختاری کردند.

رئیس هیئت نظام سوریه در نشست های کمیته قانون اساسی با بیان اینکه هیئت نظام به سوریه بازخواهد گشت، بر مخالفت با هر مداخله خارجی در فعالیت این کمیته تاکید نمود.

وی این مخالفت را در اشاره به نشست جیمز جفری، فرستاده ویژه آمریکا با دو هیئت مخالفان سوری و جامعه مدنی در ژنو عنوان نمود.

الکزبری با بیان اینکه این نشست حکایت از وجود مداخله های غربی در فرایند سیاسی دارد، گفت: این مداخله به فعالیت کمیته قانون اساسی نیز کشیده شده است و ما به هیچ وجه آن را نمی پذیریم، باید سازمان ملل اجازه این امر را ندهد، چراکه این سازمان ملل است که فعالیت این کمیته را پیش می برد.

وی اعلام نمود، مداخله های آمریکا که در نشست های پیشین به صورت غیرعلنی صورت می گرفت، در این دور به صورت علنی انجام می گردد.

از سوی دیگر، مخالفان سوری، هیئت نظام را مسؤول عدم حصول هیچ پیشرفتی در این نشست دانستند بهانه آنها این بود که هیئت نظام اصرار داشت که جلسات را آنطور که هیئت مخالفان پیشنهاد داده بود، تمدید نکند.

هیئت مخالفان به خاطر برخورداری از فرصتی جهت آنالیز بیشترین تعداد ممکن از پفراینده ها و تحقق دستاورد واقعی بعد از حدود یک سال از فعالیت کمیته، پیشنهاد تمدید جلسات را داده بود. ، ایسنا

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5648

به "خاتمه سومین دور از نشست های کمیته قانون اساسی سوریه بدون هیچ پیشرفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه سومین دور از نشست های کمیته قانون اساسی سوریه بدون هیچ پیشرفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید