پیش بینی قیمت دلار امروز 15 آبان 99

به گزارش گیگابلاگ، به گزارش خبرنگاران، قیمت دلار دیروز در بازار آزاد تا 29 هزار و 700 تومان هم رسید. اما باید دید امروز قیمت دلار چه تغییری می کند؟ برای امروز چه پیش بینی هایی می شود؟

پیش بینی قیمت دلار امروز 15 آبان 99

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: برخی از معامله گران باور دارند، فارغ از آنکه چه کسی به کاخ سفید خواهد رفت، قیمت دلار طی هفته های آینده ظرفیت رشد بالایی نخواهد داشت. از نگاه این گروه، قیمت این ارز در ماه های گذشته رشد زیادی را تجربه کرده است و طبیعی است که پس از عبور از جو انتخاباتی آمریکا، کم کم با افزایش فروش توسط کسانی روبرو شود که در قیمت های پایین تر اقدام به خرید کرده اند. البته این گروه باور دارند، برد ترامپ حتی می تواند منجر به بازگشت دلار به کانال 30 هزار تومان و آزمون سقف های بالاتر شود. با این حال، پس از افزایش، از نگاه آنها بازار در جهت نزولی قرار می گیرد.

در مقابل گروه دیگری هم در بازار حضور دارند که معتقدند، با ماندن ترامپ در کاخ سفید انتظارات معامله گران به صورت میان مدت تغییر خواهد کرد و این موضوع می تواند زمینه ساز افزایش قیمت به سوی سقف های جدیدتر شود و شانس کاهش قیمت هم بسیار پایین خواهد بود.

گروه سومی هم معتقدند، در صورت برد ترامپ، در ابتدا ممکن است قیمت دلار و سکه افزایشی شود، ولی نوسان بعدی قیمت ها بعد از گذر از این هیجان، به تصمیمات اقتصادی داخلی و سیاست های کلان بستگی خواهد داشت. از نگاه آنها اگر قرار باشد نقدینگی با همین سرعت فعلی رشد کند و تورم هم بالا باقی بماند، رشد بیشتر قیمت ها دور از ذهن نخواهد بود.

همچنین اقتصادنیوز نوشت: در شرایطی که انتخابات آمریکا به شرایط بسیار حساسی رسیده است و شانس پیروزی هر یک از دو نامزد وجود دارد، بسکمک از معامله گران هم ترجیح می دهند، تماشاچی وقایع بازار باشند و به دلیل نوسانات زیاد اقدام به معامله خاصی نکنند. به نظر می رسد این فرایند تا زمانی که پیروز انتخابات آمریکا معین نشود، ادامه پیدا کند.

با سرانجام اثر انتخابات آمریکا، بازار به تدریج راه خود را پیدا خواهد کرد و بیشترین اثر بر فرایند قیمت را سیاست های اقتصادی داخلی خواهند داشت که توسط سیاست گذاران اعمال می شوند. طبیعتا ادامه فرایند رشد نقدینگی با سرعت فعلی و تورم بالا هر دو می توانند به صعود قیمت دلار کمک کنند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا خبرنگاران بخوانید.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 6575

به "پیش بینی قیمت دلار امروز 15 آبان 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی قیمت دلار امروز 15 آبان 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید