160 شهر قرمز به 37 شهر کاهش یافت

به گزارش گیگابلاگ، تهران (پانا) - سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت از 160 شهر که شرایط آنها قرمزبود، پس از 10 روز 37 شهر همچنان قرمز و 123 شهر نارنجی و زرد شدند.

160 شهر قرمز به 37 شهر کاهش یافت

علیرضا رئیسی دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی شبکه خبر افزود: پس از 10 روز هم اکنون 120 شهر شرایط نارنجی و 3 شهر در کشور در شرایط زرد قرار دارند.

وی تاکید کرد: در مجموع اکنون 64 شهر در کشور در شرایط قرمز، 278 شهر در شرایط نارنجی و 130 شهر در شرایط زرد قرار دارند.

رعایت پروتکل ها به 90 درصد رسیده است

رئیسی با بیان اینکه خوشبختانه با همکاری خوب مردم و شهروندان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور به 90 درصد افزایش یافته است، گفت: در صورتی که پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، بازهم شاهد سیر صعودی بیماری کرونا در کشور خواهیم بود.

وی توضیح داد: برای کاهش مبتلایان ویروس کرونا باید همچنان از ترددهای غیر ضروری و دورهمی های خانوادگی جدا خودداری تا همچنان شاهد سیر نزولی این بیماری در کشور باشیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام نمود: در پنجم آبان ماه سال جاری 43 شهر در کشور در شرایط قرمز بودند، اما با رعایت پروتکل ها هم اکنون 41 شهر نارنجی و 2 شهر شرایط زرد دارند.

وی با بیان اینکه برای اعلام شرایط قرمز در کشور فوتی های کرونایی ملاک نیست، بلکه تعداد بیماران بستری در بیمارستانها ملاک عمل است، گفت: در شهرهایی که شرایط آنها قرمز روزانه به ازای هر 100 هزار نفر 10 بیماری بستری داریم، در شهرهای نارنجی 6 بیمار و در شهرهای زرد 4 بیمار روزانه در مراکز درمانی بستری می شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: از روز چهارشنبه این هفته (12 آذرماه سال جاری) 38 شهر که شرایط آنها قرمز بود به شهرهای نارنجی تبدیل می شوند و متاسفانه 23 شهر نیز که شرایط آنها نارنجی بود به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به شرایط قرمز در می آیند.

تهران همچنان در شرایط قرمز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین به شرایط قرمز تهران اشاره کرد و گفت: با وجود تغییراتی که در شرایط شهرها به وجود آمده اما شهر تهران همچنان در شرایط قرمز واقع شده است.

رئیسی توضیح داد که اکنون در استان فارس 11 شهر، در گلستان 9 شهر، مازندران 6 شهر، قزوین ، 5 شهر ، اصفهان و گیلان 4 ، اردبیل 3 خراسان شمالی 3 ، سیستان و بلوچستان 2 شهر و خراسان جنوبی و کرمانشاه یک شهر در شرایط قرمز قرار دارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تعداد تست کرونا در کشور گفت:اکنون 20 هزار تست کرونا به بیش از 42 هزار افزایش یافته و تا آخر این هفته به 100 هزار تست افزایش خواهد یافت و در مجموع اکنون 1200 مرکز تست در کشور فعال است.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 7094

به "160 شهر قرمز به 37 شهر کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "160 شهر قرمز به 37 شهر کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید